Paolo Gatto
dirigent (Itálie)
Narodil se v italském Bergamu, po studiích hry na klavír a kompozice získal velkou praxi jako maestro sostituto a asistent dirigenta v nejvýznamnějších operních domech Itálie (Arena di Verona, Donizetti Festival Bergamo, Arena di Cagliari), kde spolupracoval s nejlepšími pěvci a dirigenty (Domingo, Carreras, Kraus, Dimitrovová, Kabajvanská, Scotto, Cappuccilli, Nucci, Santi, Oren, Maag, Abbado a další).
Dále pak absolvoval sérii mezinárodních dirigentských mistrovských kurzů: Varna (Bulharsko), Opera Giocosa di Trieste (Itálie), Wiener Musikseminar (Rakousko), Hilversum (Holandsko).
Po dalších studiích dirigování na Vídeňské hudební akademii u Karla Österreichera začal vlastní profesionální dráhu dirigenta. Zpočátku to byla spolupráce především s italskými orchestry (Pomeriggi Musicali di Milano, Ente Autonomo Arena di Verona, Archi italiani, Orchestra Stabile di Bergamo ad.), později hostoval v mnoha zemích Evropy (Rakousko, Německo, Holandsko, Francie, Portugalsko, Rusko, Polsko, Slovensko, Bulharsko).
V letech 1993–1998 byl šéfdirigentem opery divadla C. Coccia v Novaře a šéfdirigentem stejnojmenného orchestru, se kterým nastudoval celou řadu titulů operního a symfonického repertoáru. Mezi velké úspěchy zajisté patří provedení Verdiho Requiem a Beethovenovy 9. symfonie ve slavné Sala Verdi v Miláně.
Od roku 1993 se jeho aktivity rozšířily také o bohatou spolupráci s českými orchestry a především českými operními domy: Národní divadlo Praha (La Traviata, La Boheme, Tosca), Státní Opera Praha (Nabucco, Rigoletto), Janáčkova opera v Brně (Il Trovatore, Lucia di Lammermoor, L’elisir d’amore, Don Carlo), Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě (nastudoval 22 titulů, mimo jiné např. Pelleas et Melisande, Don Carlos, Aida, Carmen, Turandot, Traviata, Rusalka, Don Giovanni), Janáčkova filharmonie, Státní filharmonie Brno, Czech Virtuosi, Moravská filharmonie Olomouc, Komorní filharmonie České Budějovice, Severočeská filharmonie Teplice, Pražský komorní orchestr, Státní komorní orchestr Žilina, Statní filharmonie Košice aj.
Je zakladatelem mezinárodního komorního festivalu Notes d’Argonne a již 15 let uměleckým ředitelem mezinárodního hudebního festivalu Les Rencontres de Louvergny ve Francii. V letech 2009–2011 působil jako šéfdirigent a později jako umělecký ředitel ve Státním divadle v Košicích (Madama Butterfly, Adriana Lecouvreur, Le Nozze di Figaro). Od roku 2011 se datuje jeho spolupráce s ND Bratislava (Madama Butterfly, La Boheme, Turandot, La Traviata).
Propaguje českou hudbu a české interprety v zahraničí, např. Czech Virtuosi (Notes d´Argonne – 2004, 2005, Clermont-Ferrand, 2006), ostravská opera (Novara – Rigoletto, 2005).
Je hlubokým znalcem zpěvu a pěvecké techniky a jeho koncertní a operní repertoár je velmi bohatý. Spolupracoval s rozhlasem a televizí v Itálii, Francii, Bulharsku a České republice. Se svým Orchestrem Carla Coccia natočil v Itálii řadu CD, další pak v Rusku i České republice.
Na Svatováclavském hudebním festivalu již dirigoval Boccheriniho Stabat Mater, Verdiho Requiem, Mendelssohnovu symfonii Lobgesang a Massenetovu Maří Magdalénu.
Dále pak absolvoval sérii mezinárodních dirigentských mistrovských kurzů: Varna (Bulharsko), Opera Giocosa di Trieste (Itálie), Wiener Musikseminar (Rakousko), Hilversum (Holandsko).
Po dalších studiích dirigování na Vídeňské hudební akademii u Karla Österreichera začal vlastní profesionální dráhu dirigenta. Zpočátku to byla spolupráce především s italskými orchestry (Pomeriggi Musicali di Milano, Ente Autonomo Arena di Verona, Archi italiani, Orchestra Stabile di Bergamo ad.), později hostoval v mnoha zemích Evropy (Rakousko, Německo, Holandsko, Francie, Portugalsko, Rusko, Polsko, Slovensko, Bulharsko).
V letech 1993–1998 byl šéfdirigentem opery divadla C. Coccia v Novaře a šéfdirigentem stejnojmenného orchestru, se kterým nastudoval celou řadu titulů operního a symfonického repertoáru. Mezi velké úspěchy zajisté patří provedení Verdiho Requiem a Beethovenovy 9. symfonie ve slavné Sala Verdi v Miláně.
Od roku 1993 se jeho aktivity rozšířily také o bohatou spolupráci s českými orchestry a především českými operními domy: Národní divadlo Praha (La Traviata, La Boheme, Tosca), Státní Opera Praha (Nabucco, Rigoletto), Janáčkova opera v Brně (Il Trovatore, Lucia di Lammermoor, L’elisir d’amore, Don Carlo), Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě (nastudoval 22 titulů, mimo jiné např. Pelleas et Melisande, Don Carlos, Aida, Carmen, Turandot, Traviata, Rusalka, Don Giovanni), Janáčkova filharmonie, Státní filharmonie Brno, Czech Virtuosi, Moravská filharmonie Olomouc, Komorní filharmonie České Budějovice, Severočeská filharmonie Teplice, Pražský komorní orchestr, Státní komorní orchestr Žilina, Statní filharmonie Košice aj.
Je zakladatelem mezinárodního komorního festivalu Notes d’Argonne a již 15 let uměleckým ředitelem mezinárodního hudebního festivalu Les Rencontres de Louvergny ve Francii. V letech 2009–2011 působil jako šéfdirigent a později jako umělecký ředitel ve Státním divadle v Košicích (Madama Butterfly, Adriana Lecouvreur, Le Nozze di Figaro). Od roku 2011 se datuje jeho spolupráce s ND Bratislava (Madama Butterfly, La Boheme, Turandot, La Traviata).
Propaguje českou hudbu a české interprety v zahraničí, např. Czech Virtuosi (Notes d´Argonne – 2004, 2005, Clermont-Ferrand, 2006), ostravská opera (Novara – Rigoletto, 2005).
Je hlubokým znalcem zpěvu a pěvecké techniky a jeho koncertní a operní repertoár je velmi bohatý. Spolupracoval s rozhlasem a televizí v Itálii, Francii, Bulharsku a České republice. Se svým Orchestrem Carla Coccia natočil v Itálii řadu CD, další pak v Rusku i České republice.
Na Svatováclavském hudebním festivalu již dirigoval Boccheriniho Stabat Mater, Verdiho Requiem, Mendelssohnovu symfonii Lobgesang a Massenetovu Maří Magdalénu.
Interpret vystupuje v letošním roce na těchto koncertech:
Út 26.9. 18:00 - Ostrava Youth Orchestra – G. Rossini / kostel Panny Marie Královny, Ostrava