Gavriel Lipkind
violoncello (Izrael)
Gavriel Lipkind je hudební kritikou považován za jednoho z nejvýjimečnějších současných cellistů. Narodil se v Tel Avivu v roce 1977 v rodině moskevských emigrantů a již velmi brzy zaznamenal hvězdný vzestup. Vystupoval v nejvýznamnějších koncertních síních světa s takovými orchestry, jako jsou Israel Philharmonic Orchestra, Münchner Philharmoniker, orchestr Marijinského divadla a Baltimore Symphony Orchestra. Spolupracoval s mnoha renomovanými hudebníky, mimo jiné se Zubinem Mehtou, Philippem Entremontem, Giuseppem Sinopolim, Yehudi Menuhinem, Pinchasem Zukermanem, Yurim Bashmetem a Gidonem Kremerem.
Poté, co ukončil studia na třech významných vysokých hudebních školách na třech kontinentech a získal celou řadu nejvyšších ocenění na nejdůležitějších mezinárodních soutěžích, se Lipkind ve 23 letech nacházel na vrcholu své umělecké dráhy.
Navzdory hudebním úspěchům se v té době rozhodl přerušit svou koncertní činnost a soustředil se na nové hudební oblasti. Odstěhoval se do malé vesnice v horách poblíž Frankfurtu a tři roky pracoval na svém repertoáru, spolupracoval s různými skladateli, experimentoval s mnoha nástroji a natáčel vysoce kvalitní nahrávky.
Začal se také věnovat koncipování vlastních tematických projektů. Vydal dvě nahrávky, které se již zařadily mezi hudební klenoty: Miniatures and Folklore (Miniatury a folklór) s vlastním aranžmá, kde vzdal hold svému dětství v multikulturním prostředí, a Single Voice Polyphony (vol. 1), kde zúročil své umění při interpretaci Bachových suit pro cello.
Úspěch těchto nahrávek jej postupně přivedl zpět na koncertní scénu. V uměleckých kruzích je označován za „ikonického klasika“, „violoncellového mnicha“, „nano-muzikanta“, „Mavericka“ s dynamickým, minimalistickým projevem, který dokáže s elegancí nespoutané rockové hvězdy přetvořit intimní zákonitosti hudebního prostoru. Lipkindovo muzikantství inspiruje nové moderní publikum, jež se vyznačuje rozmanitostí věku, zájmů, úrovní vzdělanosti.
Vedle známých mistrovských děl zahrnuje Lipkindův repertoár četné rarity, nově vytvořené skladby, vlastní aranžmá a odvážný přístup ke komorní hudbě.
Za zmínku stojí jeho turné s tak vynikajícími orchestry a dirigenty, jako jsou orchestr Mariinského divadla s Valerijem Gergijevem, orchestr tokijské Metropolitní opery s Elijahu Inbalem a Bruselská filharmonie pod vedením Anthonyho Witta.
Samotným jádrem jeho uměleckého života však navždy zůstane jeho sólový recitál Bachových skladeb s názvem Bible of the Cello (Violoncellová bible). Tato jedinečná one-man-show odráží Lipkindovu letitou lásku k hudbě J. S. Bacha a fascinaci bohatou polyfonií v rámci jednoho hlasu.
Poté, co ukončil studia na třech významných vysokých hudebních školách na třech kontinentech a získal celou řadu nejvyšších ocenění na nejdůležitějších mezinárodních soutěžích, se Lipkind ve 23 letech nacházel na vrcholu své umělecké dráhy.
Navzdory hudebním úspěchům se v té době rozhodl přerušit svou koncertní činnost a soustředil se na nové hudební oblasti. Odstěhoval se do malé vesnice v horách poblíž Frankfurtu a tři roky pracoval na svém repertoáru, spolupracoval s různými skladateli, experimentoval s mnoha nástroji a natáčel vysoce kvalitní nahrávky.
Začal se také věnovat koncipování vlastních tematických projektů. Vydal dvě nahrávky, které se již zařadily mezi hudební klenoty: Miniatures and Folklore (Miniatury a folklór) s vlastním aranžmá, kde vzdal hold svému dětství v multikulturním prostředí, a Single Voice Polyphony (vol. 1), kde zúročil své umění při interpretaci Bachových suit pro cello.
Úspěch těchto nahrávek jej postupně přivedl zpět na koncertní scénu. V uměleckých kruzích je označován za „ikonického klasika“, „violoncellového mnicha“, „nano-muzikanta“, „Mavericka“ s dynamickým, minimalistickým projevem, který dokáže s elegancí nespoutané rockové hvězdy přetvořit intimní zákonitosti hudebního prostoru. Lipkindovo muzikantství inspiruje nové moderní publikum, jež se vyznačuje rozmanitostí věku, zájmů, úrovní vzdělanosti.
Vedle známých mistrovských děl zahrnuje Lipkindův repertoár četné rarity, nově vytvořené skladby, vlastní aranžmá a odvážný přístup ke komorní hudbě.
Za zmínku stojí jeho turné s tak vynikajícími orchestry a dirigenty, jako jsou orchestr Mariinského divadla s Valerijem Gergijevem, orchestr tokijské Metropolitní opery s Elijahu Inbalem a Bruselská filharmonie pod vedením Anthonyho Witta.
Samotným jádrem jeho uměleckého života však navždy zůstane jeho sólový recitál Bachových skladeb s názvem Bible of the Cello (Violoncellová bible). Tato jedinečná one-man-show odráží Lipkindovu letitou lásku k hudbě J. S. Bacha a fascinaci bohatou polyfonií v rámci jednoho hlasu.
Interpret vystupuje v letošním roce na těchto koncertech: