Michal Lehotský
tenor
Michal
Lehotský studoval zpěv soukromě; v roce 1995 absolvoval „Mozartakademie" v
Krakově u prof. Kerstin Meyer a prof. Evy Blahové. Zúčastnil se pěveckých kurzů
u Petra Mikuláše, Alaina Nonata a Bernda Weikla. Je laureátem mezinárodních
pěveckých soutěží M. Schneidera-Trnavského (1996) a Emy Destinnové v Českých
Budějovicích (1998). Je stálým hostem opery Slovenského národního divadla v
Bratislavě, Národního divadla v Praze, Státní opery Praha a Národního divadla v
Brně. V jeho repertoáru zaujímají přední místo Radames (Aida), Vévoda (Rigoletto),
Alfrédo (Traviata), Riccardo (Maškarní ples), Manrico (Trubadúr), Ismael
(Nabucco), Rodolfo (Bohéma), Cavaradossi (Tosca), Pinkerton (Madame Butterfly),
Turiddu (Sedlák kavalír), Don José (Carmen), Princ (Rusalka), Jeník (Prodaná
nevěsta), Jiří (Jakobín), Števa (Její pastorkyňa), titulní role v Donu
Carlosovi, Robertu ďáblovi a Robertu Devereux, ale např. i Arturo (Puritáni). Opakovaně
vystoupil na Wexfordském operním festivalu, v Deutsche Oper Berlin a na
Mezinárodním hudebním festivalu Janáčkovo Brno 2004. V roce 2007 debutoval ve Státní
opeře ve Vídni jako Vévoda (Rigoletto). V německém Xantenu hostoval v roli Radama
(Aida), zúčastnil se francouzského a nizozemského turné jako Don José (Carmen)
a v rámci španělského turné jej publikum mohlo obdivovat jako Vévodu
(Rigoletto). Na začátku roku 2010 debutoval ve Státní opeře v Budapešti v roli Pinkertona
(Madama Butterfly). Jeho koncertní repertoár zahrnuje tenorové party stěžejních
děl Janáčka, Dvořáka, Verdiho (Requiem), Berlioze, Mascagniho (Messa di Gloria),
Mozarta, Schuberta a Haydna. Spolupracuje s Českou filharmonií (např. Faustovo
proklení Hectora Berlioze). V roce 2008 debutoval u Mnichovských filharmoniků v
Janáčkově Glagolské mši, s níž slavil úspěchy v posledních několika letech také
v Göterborgu, Odensee, Rotterdamu, Budapešti, Strassburgu, Montepulcianu a
Rimini. V posledně jmenovaném městě vystoupil také v italské scénické premiéře
Janáčkova Zápisníku zmizelého. V roce 2009 hostoval ve vídeňském Musikvereinu v
Dvořákově Stabat mater a se Svatou Ludmilou vystoupil v Utrechtu. Pro svůj
mimořádně technicky zvládnutý hlas a výrazovou sílu byl přizván k realizaci
několik nahrávek: Král a Uhlíř Antonína Dvořáka (WDR Köln, Gerd Albrecht), Rothschild's
Violin Veniamina Fleishman a Šostakovičovi Hráči (Liverpoolská filharmonie,
Vasilyj Petrenko).
Interpret vystupuje v letošním roce na těchto koncertech: