Hasan El-Dunia
kontratenor
V letech 1994-2000 studoval teologii na Karlově univerzitě v Praze a na Lateránské univerzitě v Římě. Současně se věnoval studiu gotické a renesanční polyfonie a studiu sémiologie gregoriánského chorálu na základě interpretace nejstarších rukopisů. Zúčastnil se mnoha interpretačních kursů. Od poloviny devadesátých let se intenzivně zabývá studiem notací zejména středověké a renesanční hudby. Přímý a zároveň vědeckým poznáním poučený kontakt s hudebními prameny a dobovým kulturním kontextem je jeden z pilířů pro koncertní a nahrávací interpretaci historické hudby.
Od roku 1994 je členem souboru Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a s tímto souborem se účastní koncertní a nahrávací činnosti: Německo, Francie, Itálie, Polsko, Švédsko, Norsko, Izrael, Japonsko, osm CD pro Supraphon a Sony Music.
V letech 1997-2000 studoval zpěv u Jiřího Kotouče. Navštěvuje mistrovské kursy zpěvu staré hudby pod vedením předních interpretů historické hudby (Marius van Altena, Peter Kooij). Studium zpěvu zaměřené na starou vokální hudbu ho na základě specifického témbru přivedlo k interpretaci vysokého tenoru.
Jako ensemblový a sólový zpěvák se účastní koncertní a nahrávací činnosti se soubory dobové interpretace české a evropské barokní hudby. Capella Regia - dir.Robert Hugo, Inegal, Ritornello, Musica Florea - dir. Marek Štryncl, Collegium 1704 - dir. Václav Luks.
Účastní se projektů soudobé hudby, v jejíž interpretaci se ve velké míře uplatňuje specializace na starou evropskou hudbu. Na Kammer musikk festivalu v Trondheimu (Norsko) provedl kantátu Steva Reicha (USA) „Proverb“ v nastudování autora. V Praze na maratonu nové hudby účinkoval jako sólista v Passio Arvo Parta.
Od roku 2004 se pravidelně podílí na tenorových rolích v dobových inscenacích barokních oper v zámeckém barokním divadle v Českém Krumlově - inscenace Haendlovy opery Sosarme v barokním divadle v Českém Krumlově a na festivalu věnovaném Haendlově hudbě v Gottingen. 2006 - novodobá premiéra opery Carla Francesca Polarolla - La forza della virtu (1693), která se dochovala v krumlovském archivu. Na festivalu Pražské Jaro 2004 účinkoval v tenorové roli jako člen souboru Capella Regia (Robert Hugo) v novodobé premiéře zrekonstruované barokní opery Antonia Denzi „Praga nascente da Libussa e Primislao“.
Spolupracuje s francouzským ansámblem Doulce memoire jako vysoký tenor v česko-francouzských projektech renesanční hudby: mše pro císaře Rudolfa II od Filipa de Monte na festivalech v Ambronay a Sablé sur Sarte. V sezóně 2008 pokračuje ve spolupráci na projektu hudba habsburských dvorů na Pražském Jaru a na festrivalu v Sablé.
V Národním divadle v Praze učinkuje jako sólista i ensemblový zpěvák v inscenaci Monteverdiho ery Orfeo v režii Jiřího Heřmana pod vedením italského dirigenta dobové interpretace Roberta Giniho.
V roce 2005 vystupoval s Huelgas ensemblem na Academie musical de Saintes (cd Les Sommets de la polyphonie) a v sezóně 2008 s tímto souborem vystupuje v několika projektech frankovlámské polyfonie.
Od roku 1994 je členem souboru Schola Gregoriana Pragensis pod vedením Davida Ebena a s tímto souborem se účastní koncertní a nahrávací činnosti: Německo, Francie, Itálie, Polsko, Švédsko, Norsko, Izrael, Japonsko, osm CD pro Supraphon a Sony Music.
V letech 1997-2000 studoval zpěv u Jiřího Kotouče. Navštěvuje mistrovské kursy zpěvu staré hudby pod vedením předních interpretů historické hudby (Marius van Altena, Peter Kooij). Studium zpěvu zaměřené na starou vokální hudbu ho na základě specifického témbru přivedlo k interpretaci vysokého tenoru.
Jako ensemblový a sólový zpěvák se účastní koncertní a nahrávací činnosti se soubory dobové interpretace české a evropské barokní hudby. Capella Regia - dir.Robert Hugo, Inegal, Ritornello, Musica Florea - dir. Marek Štryncl, Collegium 1704 - dir. Václav Luks.
Účastní se projektů soudobé hudby, v jejíž interpretaci se ve velké míře uplatňuje specializace na starou evropskou hudbu. Na Kammer musikk festivalu v Trondheimu (Norsko) provedl kantátu Steva Reicha (USA) „Proverb“ v nastudování autora. V Praze na maratonu nové hudby účinkoval jako sólista v Passio Arvo Parta.
Od roku 2004 se pravidelně podílí na tenorových rolích v dobových inscenacích barokních oper v zámeckém barokním divadle v Českém Krumlově - inscenace Haendlovy opery Sosarme v barokním divadle v Českém Krumlově a na festivalu věnovaném Haendlově hudbě v Gottingen. 2006 - novodobá premiéra opery Carla Francesca Polarolla - La forza della virtu (1693), která se dochovala v krumlovském archivu. Na festivalu Pražské Jaro 2004 účinkoval v tenorové roli jako člen souboru Capella Regia (Robert Hugo) v novodobé premiéře zrekonstruované barokní opery Antonia Denzi „Praga nascente da Libussa e Primislao“.
Spolupracuje s francouzským ansámblem Doulce memoire jako vysoký tenor v česko-francouzských projektech renesanční hudby: mše pro císaře Rudolfa II od Filipa de Monte na festivalech v Ambronay a Sablé sur Sarte. V sezóně 2008 pokračuje ve spolupráci na projektu hudba habsburských dvorů na Pražském Jaru a na festrivalu v Sablé.
V Národním divadle v Praze učinkuje jako sólista i ensemblový zpěvák v inscenaci Monteverdiho ery Orfeo v režii Jiřího Heřmana pod vedením italského dirigenta dobové interpretace Roberta Giniho.
V roce 2005 vystupoval s Huelgas ensemblem na Academie musical de Saintes (cd Les Sommets de la polyphonie) a v sezóně 2008 s tímto souborem vystupuje v několika projektech frankovlámské polyfonie.
Interpret vystupuje v letošním roce na těchto koncertech: