Elizabeth Wallfisch
housle (Anglie)
Elizabeth Wallfisch je umělkyně s přirozenou autoritou, která od svých houslí řídí orchestry v barokním, klasicistním, romantickém nebo moderním stylu, vždy s nástrojem příslušným pro to které období. Je vynikající instrumentalistkou, její osobnost a hudební profesionalita jí poskytují jedinečné schopnosti při řízení hudby s nástrojem v ruce a notami na stojanu stejně jako neuvěřitelnou schopnost komunikace se všemi částmi orchestru.
Během své více než dvacetileté praxe řídila orchestry po celém světě, včetně Britten-Pears Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Hanover Band, Raglan Baroque Players a Parley of Instruments ve Velké Británii, Les Musiciens du Louvre, Nordwestdeutsche Philharmonie a Camerata of Athens v Evropě, Izraelský komorní orchestr (Israel Chamber Orchestra), American Bach Soloists, Brandywine Baroque a orchestry na festivalech Boulder Bach a Carmel Bach v USA. Ve své rodné Austrálii řídila Australský komorní orchestr (Australian Chamber Orchestra), Qeenslandskou filharmonii (Queensland Philharmonic), Melbournský komorní orchestr (Melbourne Chamber Orchestra), Academy of Melbourne a Brandenburg Orchestra of Australia.
Repertoár Elizabeth Wallfisch zahrnuje Haydna, Mozarta, Beethovena, Schuberta a Mendelssohna společně s mnoha dalšími skladateli tohoto období a vlivu, jako např. J.C. a C.P.E. Bacha, J.M. Krause, J.A. Koželuha a Myslivečka a také skupinu předních skladatelů Británie stejné epochy - Arneho, Abela, Wesleyho a Linleyho. Odsud její repertoár sahá do dopředu ke skladatelům Brahmsovi, Paganinimu, Spohrovi, Viottimu a jim podobným, ale dívá se také zpět a zahrnuje orchestrální a chorální díla J.S. Bacha, Handela a Telemanna a dále skladatele jako byli Purcell, Biber, Pisendal a Heinichen a Italové Corelli, Pergolesi, Geminiani a Locatelli.
Nedávná angažmá přinesla její debut se Symfonickým orchestrem lipského rozhlasu (MDR Orchestra Leipzig), při kterém od houslí řídila Myslivečkovo Concerto, dále Concerti grossi od Handela s Orchestra of the Age of Enlightenment, Brahmsovo Concerto se Sirem Charlesem Mackerrasem a tímtéž orchestrem, Vivaldiho L’Estro Armonico s Les Musiciens du Louvre, koncerty s Netherlands Bach Society, koncerty ve švýcarském St Gallenu a ve státním divadle ve Wiesbadenu; také její debut s Tafelmusik, Toronto. Od té doby se dále intenzivně věnovala hudbě v USA, v Kanadě a v Evropě.
V sezóně 2004/05 se vrátila do Austrálie a dirigovala koncerty se Symfonickým orchestrem západní Austrálie (West Australian Symphony Orchestra) a s Queenslandským orchestrem (Queensland Orchestra). V severní Americe řídila Vancouverský symfonický orchestr (Vancouver Symphony Orchestra), St Paul Chamber Orchestra, Philharmonia Baroque, Apollo’s Fire, Tafelmusik a Ensemble Arion. Nedávno se zúčastnila turné po jižní polokouli s Orchestra of the Age of Enlightenment.
Elizabeth má dlouhou a působivou diskografii. Mezi její nedávné nahrávky patří Vivaldiho Sonáta pro šest houslí op. 2 (Six Violin Sonatas Op. 2) pro studio Hyperion, Telemannovy houslové koncerty pro CPO Records a Biberovy Mystery Sonatas pro ABC Classics. Nyní plánuje dalšího Telemanna pro CPO a Vivaldiho Op. 3 Concertos L’Estro Armonico s tělesem Tafelmusik pro studio Analekta.
Během své více než dvacetileté praxe řídila orchestry po celém světě, včetně Britten-Pears Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Hanover Band, Raglan Baroque Players a Parley of Instruments ve Velké Británii, Les Musiciens du Louvre, Nordwestdeutsche Philharmonie a Camerata of Athens v Evropě, Izraelský komorní orchestr (Israel Chamber Orchestra), American Bach Soloists, Brandywine Baroque a orchestry na festivalech Boulder Bach a Carmel Bach v USA. Ve své rodné Austrálii řídila Australský komorní orchestr (Australian Chamber Orchestra), Qeenslandskou filharmonii (Queensland Philharmonic), Melbournský komorní orchestr (Melbourne Chamber Orchestra), Academy of Melbourne a Brandenburg Orchestra of Australia.
Repertoár Elizabeth Wallfisch zahrnuje Haydna, Mozarta, Beethovena, Schuberta a Mendelssohna společně s mnoha dalšími skladateli tohoto období a vlivu, jako např. J.C. a C.P.E. Bacha, J.M. Krause, J.A. Koželuha a Myslivečka a také skupinu předních skladatelů Británie stejné epochy - Arneho, Abela, Wesleyho a Linleyho. Odsud její repertoár sahá do dopředu ke skladatelům Brahmsovi, Paganinimu, Spohrovi, Viottimu a jim podobným, ale dívá se také zpět a zahrnuje orchestrální a chorální díla J.S. Bacha, Handela a Telemanna a dále skladatele jako byli Purcell, Biber, Pisendal a Heinichen a Italové Corelli, Pergolesi, Geminiani a Locatelli.
Nedávná angažmá přinesla její debut se Symfonickým orchestrem lipského rozhlasu (MDR Orchestra Leipzig), při kterém od houslí řídila Myslivečkovo Concerto, dále Concerti grossi od Handela s Orchestra of the Age of Enlightenment, Brahmsovo Concerto se Sirem Charlesem Mackerrasem a tímtéž orchestrem, Vivaldiho L’Estro Armonico s Les Musiciens du Louvre, koncerty s Netherlands Bach Society, koncerty ve švýcarském St Gallenu a ve státním divadle ve Wiesbadenu; také její debut s Tafelmusik, Toronto. Od té doby se dále intenzivně věnovala hudbě v USA, v Kanadě a v Evropě.
V sezóně 2004/05 se vrátila do Austrálie a dirigovala koncerty se Symfonickým orchestrem západní Austrálie (West Australian Symphony Orchestra) a s Queenslandským orchestrem (Queensland Orchestra). V severní Americe řídila Vancouverský symfonický orchestr (Vancouver Symphony Orchestra), St Paul Chamber Orchestra, Philharmonia Baroque, Apollo’s Fire, Tafelmusik a Ensemble Arion. Nedávno se zúčastnila turné po jižní polokouli s Orchestra of the Age of Enlightenment.
Elizabeth má dlouhou a působivou diskografii. Mezi její nedávné nahrávky patří Vivaldiho Sonáta pro šest houslí op. 2 (Six Violin Sonatas Op. 2) pro studio Hyperion, Telemannovy houslové koncerty pro CPO Records a Biberovy Mystery Sonatas pro ABC Classics. Nyní plánuje dalšího Telemanna pro CPO a Vivaldiho Op. 3 Concertos L’Estro Armonico s tělesem Tafelmusik pro studio Analekta.
Interpret vystupuje v letošním roce na těchto koncertech: